dodaj wizytówkę

Salon kosmetyczny. Co powinni widzieć klienci?

Jaki wpływ na klientów ma wygląd naszego salonu? Bardzo duży i często przez nas niedoceniany, a ma kluczowe znaczenie jeśli zależy nam na pozyskiwaniu nowych osób.

To pierwsze wrażenie decyduje, czy klient przekroczy próg lub nie. Kiedy odbiór będzie pozytywny, warto zwrócić uwagę na inne czynniki, które w dalszej kolejności poddawane są wnikliwej analizie przez klientów, tj. sposób urządzenia, atmosfera, wygląd personelu.

Na co należy zwrócić uwagę, aby zapewnić pozytywny obraz salonu w oczach większości odwiedzających?

Po pierwsze, lokalizacja
Dobra lokalizacja to niekoniecznie najbardziej ekskluzywna dzielnica w mieście, ale takie miejsce, które zapewni naszym klientom spokój i relaks. Nie powinna to być również niebezpieczna dzielnica, bo wówczas nikt nie będzie chciał nas odwiedzać, a niski czynsz na nic się zda jeśli klientów w ogóle nie będzie.

Przy wyborze miejsc warto zwrócić uwagę na wygląd otoczenia gabinetu. Warto zaznaczyć, że centrum miasta, mimo doskonałej widoczności nie zawsze jest najlepszą lokalizacją. Wybór miejsca położonego na uboczu, z dużą ilością zieleni może przyciągnąć wiele osób chcących się zrelaksować. Zrób więc z tego atut swojego gabinetu, wspomnij o ciszy, intymności i spokoju, a także relaksie wśród zieleni.

Jak Cię widzą…
Pracując w gabinecie rzadko mamy wpływ na wygląd budynku, w którym pracujemy. Warto zatem skupić się na tych elementach, na które wpływ mamy. Bardzo ważny jest wygląd fasady, wejścia i szyldu.

Jeśli mamy możliwość wyboru koloru fasady, weźmy pod uwagę wygląd wejścia, szyld, charakter miejsca oraz jego najbliższej okolicy. Przemyśl dokładnie najważniejszą część wyglądu gabinetu – wejście. Ważne, by pasowało do wnętrza, do gabinetu. Możliwości jest wiele – styl retro, nowoczesny, glamour. Estetyczny, w dobrym guście i co najważniejsze bez błędów ortograficznych szyld na pewno pomoże w znalezieniu klientów. Unikajmy tektury, dykty i wszystkiego co kojarzy się z tanim stylem. Jeśli zamierzamy wystawić tablicę z menu zabiegów przed gabinetem albo w witrynie menu zadbajmy, aby była ładna, pasowała do szyldu oraz by była pozbawiona błędów.

Czyste i przejrzyste szyby, estetyczny kolor witryny, przemyślana dekoracja wiele mówią o naszym profesjonalizmie. Unikajmy więc wyglądu rodem z bajek Disneya czy mrocznego gotyku, zawsze natomiast sprawdzą się jasne i neutrale kolory.

Wygląd gabinetu
Według raportu Trendy Spa 2012, opublikowanego przez amerykańską firmę SpaFinder, jednym z najważniejszych światowych trendów SPA jest „dążenie SPA do sprawiania zachwytu”. Klienci poszukują nowych doświadczeń, wyjątkowych rozwiązań, które wyróżnią je spośród konkurencji. Coraz popularniejszy staje się egzotyczny klimat, futurystyczny design czy wnętrza inspirowane naturą. Podążając tym trendem, warto zadbać o wyjątkowy motyw, który wyróżniłby nasz salon pośród konkurencji.

Klient wchodząc do salonu powinien poczuć „wyjątkowy, przyjazny klimat”. Przyjemne dla oka, czyste wnętrze powinno sprawić, że poczuje się dobrze. Nie powinien zostać przytłoczony dekoracjami oraz zagraconym wnętrzem. Trzymajmy się minimalizmu. Gabinet kosmetyczny to nie wystawa pamiątek po podróżach czy kolekcji drewnianych figurek. Zrezygnujmy również ze sztucznych kwiatów oraz ozdób, które przyciągają kurz. Pozostawmy rzeczy, które są łatwe w utrzymaniu czystości. Tutaj mniej znaczy więcej. Jeśli nastawimy się na konkretny motyw przewodni, trzymajmy się go.

Wystrój gabinetu zależy też od zabiegów jakie będziemy wykonywać. Orientalne masaże i zabiegi rodem z Dalekiego Wschodu dobrze sprawdzą się w orientalnych wnętrzach. Nowoczesne zabiegi, technologie i urządzenia niczym z pokładu kosmicznego najlepiej wyglądają w prostych, nowoczesnych wnętrzach. Zawsze sprawdzają się neutralne kolory, jasne ściany i ciemniejsze podłogi.

Jeśli postawimy na konkretny wystrój, to również zachowajmy umiar. Dokładnie przemyśl, jakie przedmioty kojarzą się z daną stylistyką, jakie dekoracje i kolory powinny zostać wykorzystane w urządzanym wnętrzu. Następnie zastanów się nad rozmieszczeniem tych elementów, wykorzystując na przykład odpowiednie podświetlenie. Morskie wnętrze niekoniecznie musi być ozdobione milionem muszelek i dźwiękiem przypominającym szum morza płynącym z każdego pomieszczenia. Do stworzenia odpowiedniego klimatu wystarczy zaledwie kilka dobrych jakościowo elementów, by stworzyć klimat, o jaki nam chodzi. Jeśli wiemy, że nasz zmysł artystyczny pozostawia wiele do życzenia, zlećmy to zadanie komuś bardziej doświadczonemu.

Warto przemyśleć o praktycznym wykorzystaniu powierzchni. Bardzo ważna jest ekspozycja kosmetyków detalicznych we właściwym miejscu. Ładnie wyeksponowane produkty, umieszczone np. w szklanych gablotkach, z pewnością zachęcą gości do dodatkowych zakupów. Pamiętajmy by zawsze były czyste i błyszczące.

Bez względu na to jaki wystrój będzie panował w naszym gabinecie, najważniejszy jest porządek. Na nic nie zdadzą się kosztowne dekoracje jeśli podłoga będzie brudna. Na nic drogie sprzęty i najnowsze kosmetyki jeśli szyby będą pełne pajęczyn. Klientka wchodząca do gabinetu musi widzieć nie tylko jego wystrój, ale i porządek niczym w laboratorium.

Skupiając się na spójnej koncepcji wyglądu salonu, nie należy zapominać o najważniejszym czynniku salonu – o klientach. To z myślą o nich został stworzony nasz gabinet i to im powinniśmy poświęcić naszą uwagę. Często popełnianym błędem jest przygotowywanie oferty pod własne oczekiwania, a nie pod potrzeby klienta. Rozmawiajmy z klientami, patrzmy na nasz gabinet z ich perspektywy, przeprowadzajmy ankiety, dostrzegajmy detale. Wyciągajmy wnioski z zachowań klientów oraz ich komentarzy. To właśnie klienci powinni być największą inspiracją dla nas i dla rozwoju naszego biznesu.


Izabela Moskal, Joanna Czajkowska
Redaktorzy portalu
KosmetykaProfesjonalna.pl

źródło:
http://www.solarium.net.pl/
"SOLARIUM & Fitness" nr 3/2012, str. 28-29


Galeria

Pozostałe z tej kategorii

Jak radzić sobie z emocjami w gabinecie?

06/12/2013 14:07:50

Są sytuacje, kiedy praca w zawodzie kosmetyczki jest interesująca. Sprawy układają się po naszej myśli, wiemy, co mamy robić, co należy do naszych obowiązków i jest w porządku. Klient nie powinien zbyt wiele czasu tracić na usprawiedliwianie... więcej

Egzamin z jakości usług SPA

17/09/2013 17:57:35

W ostatnich latach powstało bardzo dużo obiektów z odnową biologiczną. Wszelkiego rodzaju salony SPA rosły jak grzyby po deszczu, oferując swoim gościom/klientom wyjątkowe chwile relaksu, włącznie z elementami prozdrowotnymi. Nadeszły czasy... więcej

Emocje w gabinecie

10/09/2013 20:44:20

Jak radzić sobie z emocjami w gabinecie kosmetycznym? Są sytuacje, kiedy praca w zawodzie kosmetyczki jest interesująca. Sprawy układają się po naszej myśli, wiemy, co mamy robić, co należy do naszych obowiązków i jest w porządku. Inaczej... więcej

Zmysły ponad wszystko

10/09/2013 20:40:53

Zmysły to dar jakim obdarowany jest każdy człowiek. Oczywiste jest, że nam towarzyszą, i mało kto w codziennym życiu się nad nimi zastanawia. One po prostu są z nami zawsze i wszędzie. Niejednokrotnie jednak nie zdajemy sobie sprawy z tego, że... więcej

Przestań sprzedawać, dziel się wiedzą

24/01/2013 21:12:32

W jaki sposób zadowolić klientów? I jak sprawić, by Twój personel błyskawicznie sprzedawał Twoje usługi? Czy zastanawiałeś się, ilu Twoich klientów wychodzi z Twojego salonu myśląc sobie: „WOW! To było... więcej